Skip Navigation LinksHome / Blog / Tips / De kracht van herhaling

De kracht van herhaling

Soms moet een boodschap vaker langskomen voordat hij blijft hangen. Denk maar aan de commercials op tv en radio. Soms hoor je dezelfde commercial wel drie keer per uur. Dat kan als irritant worden ervaren, maar het werkt wel. Juist de herhaling maakt dat de boodschap blijft hangen.

kracht van herhaling

Wat voor radio en tv werkt, kun jij ook doen met je mailing. Want in sommige gevallen zet één mailing geen zoden aan de dijk. Dan is de kracht van herhaling nodig, zodat de boodschap beter blijft hangen.

Maar hoe doe je dat zonder irritant te worden? Hoe blijf je dezelfde boodschap verspreiden zonder dat je gezien wordt als spammer?

Onder de aandacht blijven

Door de mailing nogmaals te versturen, blijf je onder de aandacht. Het kan gebeuren dat jouw mailing letterlijk bedolven wordt onder de reclameboodschappen van anderen. Door de mailing nog een keer te versturen, op een ander moment, val je misschien wél op. En loop je minder snel kans om op de stapel met oud papier te belanden.

Als je jouw mailing goed doormeet, weet je ook precies wie de eerste verzending heeft gelezen. De ontvangers die de QR-code niet gescand hebben, kun je bijvoorbeeld een vervolgmailing sturen met een verkorte link in plaats van een QR-code. Of als je te maken hebt met een doelgroep die weinig online is, een retourenvelop.

Zichtbaarheid via verschillende kanalen

De kracht van herhaling betekent niet dat je precies dezelfde mailing nog een keer moet versturen. Het betekent niet eens dat je nog een keer een mailing moet sturen. Je kunt er namelijk ook voor kiezen om via verschillende kanalen zichtbaar te zijn. Zo kun je bijvoorbeeld een mailing versturen, een week later een persoonlijke e-mail en ondertussen een Facebook advertentie campagne laten lopen.

De ontvanger heeft het vaak bewust niet door, maar wordt constant beïnvloed door jouw merk. Ook dit is de kracht van herhaling. De verschillende kanalen versterken elkaar hier.

De kracht van de reminder

Je kunt niet alleen variëren in kanaal, je kunt ook de boodschap veranderen. Zo kun je na de eerste mailing een reminder sturen voor de aanbieding die nog twee weken geldig is. Met de juiste meting kun je zelfs bepalen wie deze reminder wel of niet nodig heeft.

Zo blijf je relevant voor de ontvanger en denk je met hem mee. Je wilt toch niet dat de ontvanger deze fantastische aanbieding misloopt?

Plaats een reactie:

* Uw reactie wordt zo snel mogelijk door ons beoordeeld en gepubliceerd.

Anderen over deze tip:

 
Laat ons weten wat u van deze tip vindt.
ico
Adres toevoegen
Voeg hieronder een adres toe aan uw adressenboek.

Vestigingsinformatie

Adreslijst

    Contactpersoon

    ico

    Gratis 20 tips om van uw mailing een succes te maken

    Met bewezen tips vanuit de neuromarketing.

    Hiermee meldt u zich ook aan voor onze mailing, zodat u geen acties misloopt!

    Laat ons u bellen
    Vul uw telefoonnummer in en wij bellen u terug.
    Bel me
    Chatten
    Start direct een chatgesprek met een van onze adviseurs. Bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 19.00 uur.
    Direct chatten