Skip Navigation LinksHome / Blog / Tips / De 4 As van een DM succes / 4 A's van een DM succes - Attractiviteit

De 4 A's van een DM succes - Attractiviteit

Vorige maand hebben we al een aantal tips behandeld met betrekking tot de aandacht. Vandaag gaan we verder met de attractiviteit. Er worden dagelijks vele mailings verstuurd. Hoe zorg je er nu voor dat jouw mailing eruit springt en je onderscheid van de rest. Hieronder een aantal tips die gebaseerd zijn op onze analyse.

 

attractiviteit direct mail

 

     

Mailpack: Gebruik veel beeld en voeg een slogan toe

Een direct mailing wordt meer gewaardeerd als deze bestaat uit verschillende onderdelen. Elk onderdeel, de enveloppe, brief en eventueel folder of antwoordkaart, dient plaatjes te bevatten. Aangezien een mailing met (veel) beeld niet alleen leuker wordt gevonden, maar tegelijkertijd meer de aandacht trekt, is het effect hiervan dubbel. Ook kun je eenvoudig onderscheidend zijn door een slogan op de envelop te printen. Deze slogan triggert de klant om de inhoud te bekijken.

direct mail drukwerkservice

Onderdelen mailpakket: Voeg een magazine of catalogus toe
Daarnaast maakt het toevoegen van een magazine of catalogus de mailing significant leuker. Maak het voor de klant ook makkelijk om te reageren. Dit kan door middel van een antwoordenvelop of easy response kaart.

brochure drukwerkservice

Test: Laat de doelgroep je product of dienst uitproberen

Mailings waarbij de klant het product of dienst kan uitproberen maakt de mailing leuker. Het meest logische is een sample product toevoegen aan de envelop. Maar ook een gratis proefrit of een week gratis uitproberen is een leuke extra voor de klant.

uitingen

Feestelijk moment: Geef je ontvanger een speciaal gevoel

Als je met je mailing inhaakt op een feestelijk moment zoals een verjaardag, jubileum of specifieke feestdag (Kerst, Sinterklaas, Koninginnendag etc.), geef je de ontvanger ook een feestelijk en speciaal gevoel. Bij de drukwerkservice kun je nu profiteren van ons koninklijk aanbod. Je krijgt maar liefst 25% korting op een direct mailing.

Inhoud mailing: Zoek interactie met de ontvanger

Een interactief element in de mailing vindt men vaak leuk. Je kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan het toevoegen van een spel of prijsvraag waarmee prijzen te winnen zijn. Door dit te combineren met een online element, bijvoorbeeld Layer of een QR code genereer je tegelijkertijd traffic naar je website. Dit geeft je de kans meer informatie of gegevens te verzamelen over je doelgroep.

inhoud mailing

Risicobeperking: Beperk risico's
Beperk het aankooprisico voor de ontvanger. Het is belangrijk om het risico tot het doen van een aankoop voor de ontvanger te beperken. Door testimonials met ervaringen van anderen toe te voegen creëer je vertrouwen bij de ontvanger.

recensies

Volgende maand behandelen we de A van Aanbod. Tot dan!

Plaats uw reactie

* Uw reactie wordt zo snel mogelijk door ons beoordeeld en gepubliceerd.

Anderen over deze tip:

 
 
ico
Adres toevoegen
Voeg hieronder een adres toe aan uw adressenboek.

Vestigingsinformatie

Adreslijst

    Contactpersoon

    ico

    Gratis 20 tips om van uw mailing een succes te maken

    Met bewezen tips vanuit de neuromarketing.

    Hiermee meldt u zich ook aan voor onze mailing, zodat u geen acties misloopt!

    Laat ons u bellen
    Vul uw telefoonnummer in en wij bellen u terug.
    Bel me
    Chatten
    Start direct een chatgesprek met een van onze adviseurs. Bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 19.00 uur.
    Direct chatten