Vragen? Neem contact met ons op! Ma. t/m vr. 08:30-17:00 Bel: 088 23 63 968
Waarom Drukwerkservice.nl
  • Alles in 1
    Wij drukken, adresseren én bezorgen uw zakelijke post
  • Kwaliteitsdrukwerk
    Standaard full-color, dubbelzijdig én op 100% FSC-papier gedrukt
  • Gratis Het proefpakket bevat 15 papiersamples waarmee u een keuze kunt maken uit het papierassortiment. › Proefpakket aanvragen proefpakket proefpakket
    Beoordeel de kwaliteit van onze papiersoorten en het drukwerk
  • Betaal zoals u wilt
    Op rekening of direct en veilig via: betaalmogelijkheden
Skip Navigation LinksHome / Klantenservice / Veelgesteldevragen2

Veelgestelde vragen

Wij hebben voor u de veelgestelde vragen aan onze klantenservice verzameld. Kijk of uw vraag er tussen staat en vindt direct het antwoord. Mocht uw vraag hier niet tussen staan neem dan contact op met onze klantenservice.

Hoe bestel ik een afwijkende oplage?
Ons bestelproces is gebaseerd op vaste bestelhoeveelheden. Hierdoor kunnen wij u een scherpe prijs aanbieden. U kunt het beste de door u gewenste hoeveelheid naar boven afronden naar de eerstvolgende vaste bestelhoeveelheid. Dit levert slechts een minimaal prijsverschil op. Mocht u dit niet wensen, neem voor afwijkende bestelhoeveelheden dan contact op met onze onze klantenservice tijdens kantooruren via telefoonnummer 088-2363968 (lokaal tarief) of per e-mail via drukwerkservice@postnl.nl.
Wat is de status van mijn bestelling?
Direct na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u een orderbevestiging/factuur per e-mail. Daarnaast kunt u al uw geplaatste bestellingen terugvinden in uw orderhistorie onder 'Uw gegevens'. Hier kunt u de orderbevestiging/factuur opnieuw downloaden. Hier vindt u ook de actuele status van uw lopende bestellingen.
Welke landen vallen 'binnen Europa'?
Verzenden binnen Europa: alle zendingen naar Europese landen worden verzonden met Priority. U bent daarom altijd verzekerd van een snelle aankomst, want priority zendingen gaan met voorrang de grens over. Hieronder vindt u een lijst met landen die tot Europa behoren: Albanië, Andorra, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Canarische Eilanden, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Faeröer Eilanden, Finland, Frankrijk (inclusief Corsica en Monaco), Gibraltar, Griekenland, Groenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kanaaleilanden, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malta, Moldavië, Montenegro, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal (inclusief Azoren en Madeira), Roemenië, Rusland (inclusief Aziatisch deel), San Marino, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje (inclusief Balearen, exclusief Canarische eilanden), Tsjechië, Turkije (inclusief Aziatisch deel), Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Wit-Rusland, Zweden en Zwitserland.
Mijn controle-rapport waarschuwt dat de beeldresolutie niet optimaal is. Wat nu?
Optimale beeldresolutie is 300 dpi, op 100% te plaatsen formaat. Nu kan het zijn dat uw beeld niet zo scherp is. Wij adviseren u om afbeeldingen met een resolutie lager dan 150 dpi niet te gebruiken. Boven de 150 dpi kan het afdrukresultaat voor u acceptabel zijn, echter bijlft 300 dpi optimaal.
Enkelzijdig of dubbelzijdig?

Al onze producten worden als dubbelzijdig bedrukt item behandeld, behalve posters. Wilt u toch een enkelzijdige Voor dubbelzijdige bedrukking betaalt u niets extra. In uw PDF-bestand bepaalt u zelf of u enkel- of dubbelzijdig drukwerk laat drukken.› meer info bedrukking bedrukking bestellen, dan levert u gewoon een blanco pagina bij. Omdat drukwerk in combinatie wordt gedrukt, is dubbelzijdig drukwerk net zo voordelig als enkelzijdig drukwerk.

Wat zijn de specificaties voor mijn excel-adressenbestand?
De adressen kunt u in een excel-bestand invoeren. De adressen dienen allemaal in de eerste 'tab' onder elkaar te staan, de overige 'tabs' laat u leeg. Belangrijk is dat u een aparte kolom maakt voor de postcode. De kolommen kunt u in de eerste regel een naam geven, zodat u de kolom herkent bij het koppelen met de adresvelden (bijvoorbeeld: Voornaam, Achternaam, Adres, Postcode, Plaats, Land). In het bestelproces koppelt u deze kolommen eenvoudig aan de adresvelden en krijgt u een proef te zien. Indien blijkt dat u te weinig kolommen heeft, laat dan bij het 'koppelen' een aantal velden leeg. Heeft u teveel kolommen in uw adressenbestand, dan zult u in Excel een aantal kolommen moeten samengevoegen.
Om problemen te voorkomen, gebruikt u ons voorbeeldbestand welke u op pagina kunt downloaden.
Hoeveel kost een kleurproef?

Een Een kleurproef is een kleurafdruk van (een deel van) uw drukwerkbestand. De kleurproef laat zien hoe het drukwerk er qua kleuren zal uitzien. U ontvangt de kleurafdruk op uw adres. › Meer over de kleurproef kleurproef kleurproef kost € 39,50. U kunt de Een kleurproef is een kleurafdruk van (een deel van) uw drukwerkbestand. De kleurproef laat zien hoe het drukwerk er qua kleuren zal uitzien. U ontvangt de kleurafdruk op uw adres. › Meer over de kleurproef kleurproef kleurproef tijdens uw bestelling meebestellen.

Hoe kan ik in excel twee kolommen samenvoegen?
Om in excel de inhoud van twee kolommen samen te voegen gaat u als volgt te werk: 1. Voeg een kolom toe. 2. Kies onder menu 'Formules' de optie 'Tekst'. 3. Kies uit de lijst TEKST.SAMENVOEGEN, nu opent het window 'Formuleargumenten'. 4. Vul 'Tekst 1' door te klikken op de eerste cel uit de kolom die u wilt samenvoegen. 5. Vul 'Tekst 2' met een spatie. 6. Vul 'Tekst 3' door te klikken op de eerste cel uit de andere kolom die u wilt samenvoegen. Druk daarna op OK. 7. Kopieer de formule naar de overige kolomcellen door te slepen. Heeft u hulp nodig bij het samenvoegen van twee kolommen, neem dan contact op met de klantenservice.
Wat zijn de levertijden van het drukwerk?
Al uw bestellingen bij de PostNL Drukwerkservice worden verzonden naar de door u aangegeven adressen. De aangegeven levertijden op de website zijn indicatief. De standaard levertijd van het drukwerk is 6 werkdagen maar kan oplopen tot 8 werkdagen, afhankelijk van de specificaties van uw bestelling. Voor het berekenen van uw levertijd telt u het aantal (indicatief) aangegeven werkdagen vanaf de dag van uw bestelling (voor bestellingen geplaatst in het weekend: tellen vanaf maandag).
Wilt u uw drukwerk sneller geleverd krijgen of heeft u een deadline die u moet halen? Laat ons dat weten via drukwerkservice@postnl.nl dan kijken we samen met u naar de mogelijkheden.
Mijn drukwerkproduct staat niet in het assortiment op de website, wat nu?
Als u het gewenst drukwerkproduct niet bij ons op de website kunt vinden, neem dan contact op met onze klantenservice tijdens kantooruren via telefoonnummer 088-2363968 (lokaal tarief) of per e-mail via drukwerkservice@postnl.nl. Wellicht kunnen wij u toch van dienst zijn.
ico
Adres toevoegen
Voeg hieronder een adres toe aan uw adressenboek.

Vestigingsinformatie

Adreslijst

    Contactpersoon

    ico

    Gratis 20 tips om van uw mailing een succes te maken

    Met bewezen tips vanuit de neuromarketing.

    Hiermee meldt u zich ook aan voor onze mailing, zodat u geen acties misloopt!

    Laat ons u bellen
    Vul uw telefoonnummer in en wij bellen u terug.
    Bel me
    Chatten
    Start direct een chatgesprek met een van onze adviseurs. Bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 19.00 uur.
    Direct chatten