Skip Navigation LinksHome / Blog / Tips / Hoe verbeter ik een mailing

Hoe verbeter ik een mailing?

Eén mailing zet geen zoden aan de dijk, daarom loont het de moeite om meerdere campagnes per jaar te doen. Maar het zou zonde zijn om blind campagnes te ontwerpen, zonder te leren van de vorige. Daarom is het van belang om elke mailing te verbeteren.

afbeelding verbeteren mailing

In dit artikel vertellen we je waar je op moet letten bij het verbeteren van je mailing. Voordat je daarmee aan de slag gaat, moet je namelijk nog een aantal stappen doorlopen tijdens het verzenden van andere mailings. Hoe wij dit doen lees je hieronder, want jij wilt jouw mailing toch ook verbeteren?

Meten - Wanneer is de mailing een succes?

Om te kunnen verbeteren moet je wel weten wat er beter kan. Daarom zul je elke mailing moeten meten en analyseren. Bepaal voor elke mailing wanneer het een succes is en bedenk dan hoe je dit gaat meten. Door te meten kun je soms zelfs tussentijds verbeteringen doorvoeren, maar deze analyse is met name interessant voor vervolgmailings.

A/B testen

Misschien heb je er weleens van gehoord, A/B testen. Een perfecte manier om te kijken wat wel en wat niet werkt bij een mailing. Het principe van A/B testen is simpel, je verstuurt een aantal variaties van de mailing en kijkt welke het beste werkt. De variaties die niet goed werken, vervallen de volgende keer en vervang je door nieuwe variaties. Zo krijg je steeds beter een beeld van wat werkt. Naast A/B testen zijn er ook andere test methodes om jouw direct mail te testen.

Evalueren - Wat ging goed en wat kon beter?

Met de analyse kun je kijken wat goed ging en wat beter kon. Zeker dat laatste is interessant voor de volgende mailing. De kans is namelijk groot dat jouw volgende verzending nog succesvoller is met deze verbeteringen. Denk hierbij aan:

  1. Hoe ging de verzending?
  2. Was het ontwerp naar wens?
  3. Wist de ontvanger wat je van hem verwachtte?
  4. Was het een goed moment voor verzending?
  5. Enz.
Evalueer trouwens ook tussentijds, niet alleen achteraf. Dit kan je veel nuttige informatie opleveren waarmee je de campagne nog kunt bijsturen. Bijvoorbeeld door een nabelactie in te plannen of een reminder te sturen als de respons achterblijft.

Plaatjes versterken de woorden

Juist de combinatie van afbeeldingen en woorden is sterk. Zo spreek je zowel de mensen aan die visueel ingesteld zijn als de mensen die tekst beter kunnen verwerken. En zeg nou zelf, een mailing met alleen maar tekst is toch niet aantrekkelijk om te zien? Met de juiste afbeeldingen wordt de mailing ook een stuk mooier om te zien en is de kans groter dat hij opvalt op de deurmat

Terug naar de tekentafel

Maak dus een lijstje met de dingen die goed gingen en de verbeterpunten. Als het tijd is voor een nieuwe campagne pak je het lijstje erbij en ga je aan de slag. Alles wat goed ging, blijf je doen en de verbeterpunten pak je aan. En ook bij deze mailing bepaal je van te voren wat de mailing een succes maakt. Dit is een continu proces, waardoor jouw mailings steeds beter worden.

Welke stappen neem jij om constant jouw mailings te verbeteren?

Plaats een reactie:

* Uw reactie wordt zo snel mogelijk door ons beoordeeld en gepubliceerd.

Anderen over deze tip:

 
Laat ons weten wat u van deze tip vindt.
ico
Adres toevoegen
Voeg hieronder een adres toe aan uw adressenboek.

Vestigingsinformatie

Adreslijst

    Contactpersoon

    ico

    Gratis 20 tips om van uw mailing een succes te maken

    Met bewezen tips vanuit de neuromarketing.

    Hiermee meldt u zich ook aan voor onze mailing, zodat u geen acties misloopt!

    Laat ons u bellen
    Vul uw telefoonnummer in en wij bellen u terug.
    Bel me
    Chatten
    Start direct een chatgesprek met een van onze adviseurs. Bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 19.00 uur.
    Direct chatten