Skip Navigation LinksHome / Blog / Tips / Hoe maak ik reclame

Hoe maak ik reclame?

De kosten en de onzekerheid van de effectiviteit van reclame schrikt sommige ondernemers af. Toch kan een reclamecampagne jouw onderneming net dat ene zetje geven dat je nodig hebt. Zo breek je door bij de doelgroep en kun je verder groeien. Maar hoe breng je jouw product of dienst nou goed onder de aandacht?



Het maken van reclame is onderdeel van de algemene marketingstrategie. Door te adverteren kun je bij de beoogde doelgroep aandacht generen voor jouw product of dienst. Dit kun je op verschillende manieren aanpakken.

Welke boodschap wil je overbrengen?

Wat wil je jouw potentiële klanten duidelijk maken? Maak je boodschap zo concreet mogelijk, probeer het voor jezelf eens in één zin samen te vatten. Snap jij het nu nog? Het beste kun je de boodschap zo simpel mogelijk houden voor de ontvanger.

Zorg er wel voor dat de boodschap voldoende prikkelend en onderscheidend is, zodat deze de ontvanger verleidt om verder te kijken op jouw website bijvoorbeeld. Een simpele effectieve boodschap dus.

Wie is jouw doelgroep?

Naar wie ga je jouw boodschap eigenlijk sturen? Wie gaat jouw reclame ontvangen? Het is goed om daar van te voren inzicht in te krijgen, zodat jouw boodschap niet volledig zijn doel mist. Leer jouw doelgroep echt kennen door jezelf in hun schoenen te verplaatsen. Waar hebben ze het over? Wat zien ze en wat horen ze? Welke problemen hebben ze en waar kun jij ze mee helpen?

Als je antwoord hebt op deze vragen kun je je boodschap nog scherper maken.

Hoe val je op?

Jij bent niet de enige die reclame stuurt. Waarschijnlijk wordt jouw klant de hele dag door overspoeld met boodschappen als 'Koop mij', 'Doe dit' en 'Vergeet niet'. Natuurlijk wil jij opvallen tussen al deze boodschappen. Heb je er al over nagedacht hoe je dit gaat doen?

Wat is de juiste frequentie?

Bij reclame zit de kracht in de herhaling. Daarom wil je geregeld op het netvlies van jouw klant verschijnen, zodat ze bekend raken met jouw product of dienst. Daarnaast is het vaak ook interessante om vaker reclame te maken met dezelfde uiting gezien de investering die je moet doen. Zo kun je de kosten spreiden over een groter bereik.

Let er wel op dat je niet te vaak gaat versturen. Je wilt niet bekend staan als spammer bij jouw klanten. Denk dus goed na over de frequentie waarin je je reclame verspreidt.

Heb je zelf nog goede tips? Laat ze dan hieronder achter. 

Plaats een reactie:

* Uw reactie wordt zo snel mogelijk door ons beoordeeld en gepubliceerd.

Anderen over deze tip:

 
Laat ons weten wat u van deze tip vindt.
ico
Adres toevoegen
Voeg hieronder een adres toe aan uw adressenboek.

Vestigingsinformatie

Adreslijst

    Contactpersoon

    ico

    Gratis 20 tips om van uw mailing een succes te maken

    Met bewezen tips vanuit de neuromarketing.

    Hiermee meldt u zich ook aan voor onze mailing, zodat u geen acties misloopt!

    Laat ons u bellen
    Vul uw telefoonnummer in en wij bellen u terug.
    Bel me
    Chatten
    Start direct een chatgesprek met een van onze adviseurs. Bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 19.00 uur.
    Direct chatten