Skip Navigation LinksHome / Blog / Tips / De juiste snaar raken bij uw klant met uw mailing

De juiste snaar raken bij uw klant met uw mailing

Je hebt een geweldig aanbod voor je klant. Daar ben jij heilig van overtuigd. Om deze boodschap over te brengen heb je een mailing gemaakt die volgende week op de deurmat verschijnt. Maar nu begin je te twijfelen. Is dit wel de boodschap die je over wilt brengen? Raak je wel de juiste snaar bij de ontvanger?

afbeelding mailing

Het is erg lastig in te schatten wat een mailing doet met de ontvanger. Gaat hij direct over tot actie of is er meer nodig voordat de boodschap aankomt? En waar is de ontvanger gevoelig voor? Misschien heeft hij jouw product op dit moment niet nodig, maar moet hij op een later moment direct aan jou denken.

Er zijn geen garanties voor succes, maar toch kun jij er alles aan doen om de mailing zo relevant mogelijk te maken.

Komt de boodschap over?

Heb je alles verteld wat je wilt vertellen? Of heb je alles verteld wat de ontvanger wilt horen? Dat is namelijk een groot verschil. Jij hebt hele andere belangen bij jouw product dan de ontvanger van de mailing. Natuurlijk heb jij alle vertrouwen in het product, maar het is nu belangrijk dat de ontvanger dat ook krijgt.

Verplaats je daarom in de schoenen van de ontvanger. Wat wil hij horen? Welke pijn ga jij oplossen met jouw product en waarom moet hij juist voor jou kiezen?

Gaat de ontvanger over tot actie?

Een goede mailing bevat een duidelijke call to action. Een oproep aan de ontvanger om over te gaan tot actie. Er is geen twijfel mogelijk, de ontvanger weet precies wat je van hem verwacht na het lezen van de mailing. Hij moet meer informatie aanvragen op de website. Of een aanvraagformulier invullen voor een Het proefpakket bevat 15 papiersamples waarmee u een keuze kunt maken uit het papierassortiment. › Proefpakket aanvragen proefpakket proefpakket of zich inschrijven voor de e-mailnieuwsbrief. Dat kan echt van alles zijn, maar je moet er wel duidelijk in zijn.

Maak helder voor de ontvanger welke actie je van hem verwacht en prop niet te veel acties op één mailing. Dan weet de ontvanger niet wat hij moet doen.

Raak je de juiste snaar?

Met de juiste boodschap raak je de juiste snaar bij jouw ontvanger. De ontvanger voelt er iets bij en wil iets voor je doen. De juiste snaar raken heeft vaak te maken met het aanspreken van de juiste emotie. Of het uitspreken van een urgentie of schaarste. Maar ook kun je de ontvanger het gevoel geven dat hij iets mist of ergens niet meer bang voor hoeft te zijn.

Denk er ook aan dat je dezelfde taal spreekt. Bestaat jouw doelgroep voornamelijk uit monteurs? Die spreken natuurlijk een hele andere taal dan een advocaat die jouw mailing ontvangt. Laat de teksten van jouw mailing perfect aansluiten bij de ontvanger.

Manage de verwachtingen bij de ontvanger

Als je iets van de ontvanger verwacht, kun je daar maar beter eerlijk over zijn. Jouw mailing wordt effectiever als je goed naar de boodschap kijkt. Let daarbij op de taal van de ontvanger, op welke manier je hem aanspreekt, maar ook op de emoties die je in de mailing oproept. Want een mailing die de juiste snaar raakt bij de ontvanger willen we toch allemaal versturen?

Plaats een reactie:

* Uw reactie wordt zo snel mogelijk door ons beoordeeld en gepubliceerd.

Anderen over deze tip:

 
Laat ons weten wat u van deze tip vindt.
ico
Adres toevoegen
Voeg hieronder een adres toe aan uw adressenboek.

Vestigingsinformatie

Adreslijst

    Contactpersoon

    ico

    Gratis 20 tips om van uw mailing een succes te maken

    Met bewezen tips vanuit de neuromarketing.

    Hiermee meldt u zich ook aan voor onze mailing, zodat u geen acties misloopt!

    Laat ons u bellen
    Vul uw telefoonnummer in en wij bellen u terug.
    Bel me
    Chatten
    Start direct een chatgesprek met een van onze adviseurs. Bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 19.00 uur.
    Direct chatten