Skip Navigation LinksHome / Blog / Tips / De invloed van afbeeldingen in uw mailing

De invloed van afbeeldingen in uw mailing 

Een visueel aantrekkelijke mailing doet veel. Niet alleen valt een aantrekkelijke mailing meteen op, maar ook spreekt een afbeelding vaak meer tot de verbeelding. De ontvanger kan zich direct iets voorstellen bij het onderwerp en als je de juiste afbeelding gebruikt, komt de boodschap ook nog eens veel sterker over.

afbeelding mailing

Daarnaast blijft de boodschap ook veel beter hangen. Misschien heeft de ontvanger niet direct behoefte aan jouw aanbod, maar doordat de boodschap langer blijft hangen kan hij er ook op een later moment op terug komen.

Gebruik jij geen afbeeldingen in jouw mailing? Dan wordt dat hoog tijd! Waarom? Dat vertellen we je in dit artikel.

Een beeld zegt meer dan 1000 woorden

Een veelgehoorde uitspraak. En voor veel mensen is dat ook letterlijk zo. We nemen namelijk allemaal op een andere manier informatie op. Sommige mensen zijn tekstueel ingesteld, maar bij de meesten blijft visuele informatie beter hangen. Daarom zijn infographics tegenwoordig zo populair. In infographics wordt Ingewikkelde data overzichtelijk gemaakt door het visueel te maken.

Mensen zijn visueel ingesteld

Maar liefst 60% van de mensen denkt in beelden. Dit zijn zogenaamde beelddenkers. Je hoeft ze dus niet per se beelden voor te schotelen. Ook woorden zetten zij in hun hoofd om naar beelden, dan kunnen ze zich er een betere voorstelling van maken. Door afbeeldingen te gebruiken in jouw mailing maak je het deze mensen makkelijker. Op deze manier kun je zo de gedachten van deze mensen 'sturen'.

Afbeeldingen brengen emotie over

Waar het bij woorden soms moeilijk is om gevoel over te brengen, lukt dat met afbeeldingen makkelijker. Zo kun je met de juiste afbeeldingen een tekst meer lading geven en een gevoel bij de ontvanger oproepen. Gebruik daarvoor dan afbeeldingen die passen bij de doelgroep en bij de boodschap. Zoek naar afbeeldingen die herkenbaar zijn voor de ontvanger.

Plaatjes versterken de woorden

Juist de combinatie van afbeeldingen en woorden is sterk. Zo spreek je zowel de mensen aan die visueel ingesteld zijn als de mensen die tekst beter kunnen verwerken. En zeg nou zelf, een mailing met alleen maar tekst is toch niet aantrekkelijk om te zien? Met de juiste afbeeldingen wordt de mailing ook een stuk mooier om te zien en is de kans groter dat hij opvalt op de deurmat

Verhouding tekst en afbeeldingen

In de praktijk zien we dat mailings met zo'n 75% beeld beter presteren dan mailings met minder beeld. Daarnaast is het goed om te weten dat mensen graag andere mensen zien. En dan het liefst personen die jou vanaf de mailing aankijken. Betrek daarom afbeeldingen van mensen in jouw volgende mailing.

Welke afbeeldingen gebruik jij in de volgende mailing?

Plaats een reactie:

* Uw reactie wordt zo snel mogelijk door ons beoordeeld en gepubliceerd.

Anderen over deze tip:

 
Laat ons weten wat u van deze tip vindt.
ico
Adres toevoegen
Voeg hieronder een adres toe aan uw adressenboek.

Vestigingsinformatie

Adreslijst

    Contactpersoon

    ico

    Gratis 20 tips om van uw mailing een succes te maken

    Met bewezen tips vanuit de neuromarketing.

    Hiermee meldt u zich ook aan voor onze mailing, zodat u geen acties misloopt!

    Laat ons u bellen
    Vul uw telefoonnummer in en wij bellen u terug.
    Bel me
    Chatten
    Start direct een chatgesprek met een van onze adviseurs. Bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 19.00 uur.
    Direct chatten