Skip Navigation LinksHome / Blog / Tips / De 4 As van een DM succes / 4 A's van een DM succes - Aanbod

De 4 A's van een DM succes - Aanbod

De afgelopen maanden hebben we al een aantal tips behandeld met betrekking tot aandacht en attractiviteit. Deze keer gaan we dieper in op het aanbod. Hoe zorg je voor een relevant aanbod? Hieronder vind je de antwoorden.

 

aanbod direct mail 

 

Inhoud mailing: Sluit aanbod aan op behoefte ontvanger
Door middel van een direct mail kun je precies het juiste aanbod naar de juiste doelgroep sturen. Kijk dus niet alleen of je de juiste doelgroep benaderd maar neem ook je aanbod eens onder de loep. Kom bijvoorbeeld met een aanbod wat aansluit bij een specifieke levensfase.

 

 

Moment: Stuur je aanbod op een relevant moment
Bedenk goed op welk moment je een mailing stuurt. Mailings die goed aansluiten op een relevant moment doen het vaak goed. Je kunt hierbij denken aan een aanbod voor een fles rosé naar klanten van een wijnhandelaar in de zomer, nieuwe winterjas in het najaar etc.

 

Kennis: Stem je aanbod af op eerder (koop)gedrag van de ontvanger
Vaak worden er mailings verstuurd met een algemeen aanbod. Een mailing wordt een stuk relevanter gevonden als deze gaat over eerder (koop)gedrag van de ontvanger. Dit noemt men personalisatie. Let er hierbij wel op dat je niet te nadrukkelijk kenbaar maakt dat het aanbod is gebaseerd op de gegevens die je over de ontvanger verzameld.

 

Coupon: Maak het aanbod concreet
Maak je aanbod zo concreet mogelijk. Je kunt dit doen door het toevoegen van (kortings)couponnen die men in kan leveren in de winkel. Een andere mogelijkheid is het toevoegen van een coupon met een kortingscode om in te vullen op een website.

 

Uniek: Doe een tijdelijk aanbod
Daarnaast is het van belang om je aanbod uniek te maken. Hierdoor creëer je het gevoel dat men deze kans moet grijpen. Je kunt dit doen door een tijdelijk aanbod te doen. Door een korte actieperiode geef je de ontvanger het gevoel van urgentie.

Extraatje: Bied een voordeeltje bij je aanbod
Tot slot helpt het om ook een voordeeltje te bieden bij je aanbod, zoals bijvoorbeeld twee voor de prijs van één of een extra kadootje.

 

Geïnspireerd?

Bekijk snel onze acties en profiteer van hoge kortingen.

Plaats een reactie

* Uw reactie wordt zo snel mogelijk door ons beoordeeld en gepubliceerd.

Anderen over deze tip:

 
 
ico
Adres toevoegen
Voeg hieronder een adres toe aan uw adressenboek.

Vestigingsinformatie

Adreslijst

    Contactpersoon

    ico

    Gratis 20 tips om van uw mailing een succes te maken

    Met bewezen tips vanuit de neuromarketing.

    Hiermee meldt u zich ook aan voor onze mailing, zodat u geen acties misloopt!

    Laat ons u bellen
    Vul uw telefoonnummer in en wij bellen u terug.
    Bel me
    Chatten
    Start direct een chatgesprek met een van onze adviseurs. Bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 19.00 uur.
    Direct chatten