Skip Navigation LinksHome / Blog / Tips / 20 tips uit de neuromarketing

20 tips uit de neuromarketing

Wij geven u 20 tips om van uw mailing een succes te maken. De tips zijn ontwikkeld in samenwerking met Neurensics en gebaseerd op de meest recente inzichten vanuit het vakgebied neuromarketing. Heel efficiënt, want vaak kunnen resultaten al met een paar kleine aanpassingen aantoonbaar verbeterd worden. Laat ons weten wat u van de tips vind door uw mening achter te laten.

eerste indruk

Tip1: Je kunt maar 1 keer een eerste indruk maken
We beginnen met een cliché, maar niet voor niets. Ons brein besluit in enkele seconden of het de moeite van de energie waard is. De cover...

vluchten of aanvallen

Tip 2: Vluchten of aanvallen?
Ondanks alle verandereingen die ons brein tijdens miljoenen jaren evolutie heeft ondergaan, reageert het nog altijd standaard met deze twee opties. Dat...

aanbiedingen zitten in ons bloed

Tip 3: Aanbiedingen zitten in ons bloed
Voor consumenten zijn het vooral de aanbiedingen die het medium aantrekkelijk maken. Voor vrouwen geldt dit nog meer dan voor mannen. De redenen...

betrek mensen

Tip 4: Betrek mensen
Mensen vinden niets zo interessant als andere mensen. Het loont dan ook om mensen af te beelden op een cover die de lezer tot actie aan wil zetten. Het oog...

probeer je te onderscheiden

Tip 5: Probeer je te onderscheiden
Het brein is een paradoxaal systeem. Het houdt niet van verandering, maar is snel verveeld. Wie het brein wil boeien, moet dus een 'sweet spot' creëren...

toon de beleving

Tip 6: Toon de beleving
Mensen kopen niet zozeer een product, maar vooral de beleving van het product. Het brein geeft namelijk weinig om de functies of smaken die je product op het eerste...

prijs is een emotie

Tip 7: Prijs is emotie
Maar dan wel één die wordt bepaald door de context en de manier van communiceren. Wie hier geen rekening mee houdt, veroorzaakt 'prijspijn' in het brein van de consument. En dat...

geef een relevante korting

Tip 8: Geef een relevante korting
Wie een aanbieding niet gelooft, zal niet in actie komen. Dat klinkt logisch, maar het wordt vaak vergeten. De geloofwaardigheid...

let op hoe je prijzen afbeeldt

Tip 9: Let op hoe je prijzen afbeeldt
Wat is meer: €15,- ,15 of vijftien? Wat is een betere deal: 50% extra, 3 halen twee betalen, 33% korting? Onze ratio weet dat het evenveel is, maar...

zoek ankerprijzen

Tip 10: Zoek ankerprijzen
Verdiep je in de ankerprijzen die bestaan in het hoofd van je doelgroep en vermeld deze. Activatie werkt goed als je onder de prijs duikt die een...

do it in the mix

Tip 11: Do it in the mix
Speel met korting, voordeel en gratis door elkaar heen. Betrek er ook aan- biedingen bij die het niet primair van hun korting hoeven te hebben. Teveel...

likability is een sleutelwoord

Tip 12: 'Likeability' is een sleutelwoord
Het is de belangrijkste variabele om binnen te dringen in het brein van de consument. (TBB Trendonderzoek, 2010). Let op...

schep verwachtingen

Tip 13: Schep verwachtingen
Noem het een inspirerende ideaal of een onverzadigbare drang, maar mensen zullen altijd naar verbetering streven: meer, beter, langer, sterker. Merken zijn...

laat zien dat anderen het product begeren

Tip 14: Laat zien dat andere het product begeren
Deze regel herinneren we ons waarschijnlijk allemaal nog wel uit onze kindertijd: iets dat anderen graag willen hebben, krijgt automatisch meer waarde. De...

voor elkaar met elkaar

Tip 15: Voor elkaar, met elkaar
Mensen zijn sociale wezens, we doen graag wat voor een ander, maar wel met in het achterhoofd dat we te zijner tijd hier iets voor terug mogen verwachten. Omgekeerd werkt...

kracht van herhaling

Tip 16: De kracht zit hem in herhaling
Ja, dit is nog een cliché, en in dit geval wellicht juist daarom waar. Neu- romarketingonderzoek bewijst namelijk dat frequente inzet van een bepaald medium het beste resultaat geeft. De...

goed voorbeeld doet volgen

Tip 17: Goed voorbeeld doet volgen
Bewust of onbewust, onze spiegelneuronen zorgen ervoor dat mensen gedrag spiegelen. Doe daar je voordeel mee. Wil je...

wees consistent

Tip 18: Wees consistent
Het is belangrijk om consistentie in de merkbeleving te hebben. Zorg daarom dat je HaH aansluit bij de rest van je campagne, of beter nog, bij je merk. Wat blijkt?...

mis het niet

Tip 19: Don't miss it
Hoe geef je de consument dat laatste zetje richting een aankoop? Het blijkt dat zowel echte als voorgewende schaarste een gevoel van urgentie creëert, wat het product begeerlijker maakt. Het...

meten is weten

Tip 20: Meten is weten
De effecten van reclame zijn goed meetbaar, waardoor je relatief gemakkelijk tijd en geld kunt besparen en de effectiviteit van je communicatie kunt vergroten. Regel nummer 1...

ico
Adres toevoegen
Voeg hieronder een adres toe aan uw adressenboek.

Vestigingsinformatie

Adreslijst

    Contactpersoon

    ico

    Gratis 20 tips om van uw mailing een succes te maken

    Met bewezen tips vanuit de neuromarketing.

    Hiermee meldt u zich ook aan voor onze mailing, zodat u geen acties misloopt!

    Laat ons u bellen
    Vul uw telefoonnummer in en wij bellen u terug.
    Bel me
    Chatten
    Start direct een chatgesprek met een van onze adviseurs. Bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 19.00 uur.
    Direct chatten